9 maj 2010

Gissa bären

Idag hittade jag två nya bärsorter i Waitroses frukt- och bärdisk och kunde inte hålla mig från att köpa dem. Det ser ut som vanliga jordgubbar och jordgubbskart men heeelt feel...
De till vänster kallas Strasberries och är en korsning mellan strawberries (jordgubbar) och raspberries (hallon) och de till höger kallas Pineberries och är en korsning mellan pineapple (ananas) och strawberries (jordgubbar). "Hallongubbarna" smakade enligt mitt tycke bara jordgubbar men i "jordananasarna" kunde man märka en smak av ananas. Jag undrar hur förädlarna kom på iden att korsa jordgubbe med ananas?!:-)

2 kommentarer:

  1. hoppas de inte är genmanipulerade...; )

    SvaraRadera
  2. ja, jag får vänta och se om jag börjar känna mig annorlunda:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...