5 maj 2010

Enkel men supergod middag

Idag kändes gymet tyngre än vanligt av någon orsak, men jag höll ut hela timmen utan att fuska eller slappa. När jag kom hem gjorde jag en enkel men supergod middag. Jag kokade fullkornspasta och blandade i räkor och paprikapesto. Ett kulinariskt mästerverk värd minst en Michelin-stjärna. Ibland behöver det inte vara så invecklat för att det ska vara gott.

När jag kom hem berättade Steve att han fått ännu ett papper från vår Housing Association som han måste fylla i. Dessutom hade killen som ringt frågat om Steve tänker köpa den andra halvan. Den här killen har skött om allt pappersarbete från HA:s sida gällande lägenhetsförsäljningen under de senaste månaderna och så kommer han med en sådan här idiotisk fråga. När Steve svarade att nej, han ska ju SÄLJA sin del, frågade idioten om de nya köparna ska köpa hälften eller allt. Halllååååå, vad har vi sysslat med de senaste månaderna?! Steve hade god lust att fråga killen vilken planet han befunnit sig på det senaste halvåret. Var hittar företag sådana här imbeciller???? Skulle inte förvåna mig om de har bättre lön än oss också.

2 kommentarer:

  1. alltså, man undrar ju ibland om de är alldeles dumma i huvet vissa försäljare och hur de lyckats få ett jobb. Vem säljer nu bara hälften? Voi hu hu!

    SvaraRadera
  2. Ja, de borde verkligen börja IQ-testa folk här. Dock, när man har "shared ownership" så kan man äga typ 24, 30, 40 eller 50 % av en bostad men den här killen har varit vår huvudkontakt under försäljningen som nu har pågått i typ ett halvt år och ännu har han inte fattat vad som sker verkar det som.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...