19 maj 2010

Ditt och datt

Ja, det gick ju inte så bra för Finland i ishockey igår men kanske det var lika bra, för isåfall skulle de ha mött Kanada som nästa lag. Imorgon möter de Tjeckien istället, tyvärr vid 3-tiden så det blir att sitta med hörlurarna på jobbet. Spännande.

Idag ringde idioten på Housing Association till Steve och berättade att de nu har fått alla papper för försäljningen av Steves lägenhet. Papprena har skickats till deras jurist och allt borde vara klart från deras sida om ca en veckan. Äntligen säger jag. Nu borde det bara vara 3 - 4 veckor kvar innan vi kan flytta så dags att beställa flyttlådor och börja packa så smått.

Imorgon efter jobbet ska jag och Steve besöka hans kompis Duncan och fru Melanie som fick en liten "George" för en vecka sedan. Det ska bli intressant att se det lilla underverket och jag kan tänka mig att vi får en mycket detaljerad beskrivning av varje steg i födelseprocessen av Duncan:-).

I helgen får jag besök av min norska kompis Svanhild som normalt bor i Birmingham. Vi jobbade tidigare tillsamman här i London innan hon började frilansa som översättare. På lördag kväll kommer vi att gå på Stand Up Comedy i Balham och säkert blir det middag och några drinkar före det också:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...