1 maj 2010

10 timmar out and about

Den här dagen har vi verkligen inte legat på latsidan. Vi steg upp redan 7.30 för att hinna till 9.45 tåget från Marylebone station till varumärkes-outleten i Bicester Village som ligger en timmes tågresa nordväst från London. Outleten var inte jättestor, ca 130 butiker, men där fanns både de flesta kända lyxmärkena och lite mer high street-varumärken. Vi strosade runt i affärerna i cirka 4 timmar men lyckades inte göra några stora fynd den här gången. Det enda jag köpte var en rolig väska i vaxduk från Cath Kidston. Uppenbarligen är det ett populärt märke för Kidstons plastpåsar syntes överallt på outletenJimmy Choo och Dolce & Gabbana var några av de första affärerna vi såg .En stor del av kunderna på Burberry var asiater som verkar älska Burberry.

När vi kom tillbaka till London föreslog Steve, mycket förvånande, att vi skulle åka till Camden en sväng. Steve avskyr normalt ställen med massor av folk och då åker man verkligen inte till Camden. Jag sade naturligtvis ja till hans förslag innan han hann ångra sig.

Det är cirka ett år sedan jag senast var till Camden och jag var förvånad över hur marknaden har växt. Det tar säkert en hel dag att gå igenom allt. Till all lycka har de inte moderniserat alltför mycket utan marknaden ser fortfarande sådär charmigt nergången ut.

Man ser ofta punkare som står och håller skyltar till tatueringsalonger och restauranger.
Varför nöja sig med att bara måla husväggen...
Ingången till Cyberdog där man kan köpa kläder i neon-PVC och gummi, perfekt för en kväll på discot. Även om man inte tänker köpa något så är affären värd ett besök.
Ett av många ställen där man kan köpa mat. Det känns som om man befann sig i asien med alla neonskyltar.
En ny del av Camden som jag inte sett tidigare, The Stables, som tidigare bland annat fungerade som hästsjukhus. Här kan man bl a köpa vintage-kläder.

Jag hittade faktiskt två grejer i Camden som jag sökt efter länge; ett bälte med nitar och en halsduk med dödskallar. Det låter som om jag skulle ha någon slags medelålderskris, snart piercar jag tungan också:-)) Nej, båda plaggen är moderna för tillfället och jag kommer absolut inte att bära dem samtidigt, det skulle verkligen vara "over the top":-)
Vi köper vanligtvis maten från ett av utomhusstånden och det finns mat från alla delar av världen att välja mellan. Den här gången blev det turkiskt med grillade kycklingspett, lammköttbullar, ris, sallad och bröd. När vi stod och väntade på maten öppnade sig skyarna och regnet formligen hällde ned. Till all lycka lät ägarna oss sitta bakom deras "kök" som hade presenning som tak. De hämtade till och med stolar åt oss. Lyx.

Det här är verkligen en kul ide, istället för stolar så sitter man på skotersäten.

Nu är vi hemma igen i stugvärmen. Konstigt nog så hade det inte regnat alls i Wandsworth. Här lyser alltid solen;-)

2 kommentarer:

  1. Låter ju kul med lite omväxling i tillvaron. Jag har själv inte varit till Camden på jättelänge, trivs inte när det är fullt med folk.Men där finns ju nog det mesta, både i matväg och kläder osv.

    SvaraRadera
  2. Jo, där finns verkligen något för alla smaker. Jag gillar speciellt de handgjorda sakerna. Man måste bara ta ett par djupa och lugnande andetag först innan man ger sig in i vimmlet:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...