12 april 2010

Sommarsemestern är bokad

Det gäller att vara ute i tid med sommarsemesterbokningen, såvida man inte vill ta en vecka i början av juni eller betala dubbelt för sina flygbiljetter:-) Nu är iallafall flyget till Finland bokat både för mig och Steve. Jag kommer att stanna i två veckor medan Steve endast stannar lite över en vecka i år.

Under de två veckor som gått sedan jag kollade biljettpriserna första gången så hade de hunnit stiga med 25 pund, så i slutet av förra veckan skickade jag in en semesteransökan och idag bokade jag biljetterna. Jag fick dock surfa runt ett tag innan jag hittade "förmånliga" Finnair-biljetter (SAS och Blue1 är inte att tänka på längre, de har blivit alldeles för dyra) och de fanns inte på Finnairs hemsida kan jag nämna. Fast, enligt resebekräftelsen så kommer jag att flyga med British Airways och Steve med Finnair, men flygen avgår exakt samtidigt så det lär nog vara en samarbetsflygning, förhoppningsvis med Finnair för de har bättre mat och är pålitligare...även om de har svårt med överföringen av bagaget från ett plan till ett annat.

1 kommentar:

  1. vi bokade vår resa med Blue1 Vaasa-London, tror vi betalar 300€ på var tur-retur. Ryanair har så kass service nuförtiden, Easyjet är ok tycker jag. Aldrig flugit Finnair till London förr,säkert måste de också sänka sina priser för att kunna konkurrera med andra

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...