30 april 2010

Skön långhelg väntar

Vädret må bli som det blir men gud så skönt det ska bli med tre lediga dagar. Jag och Steve har planerat in ett besök till designer-outleten Bicester Village imorgon som ligger cirka 1 timmes tågresa utanför London. Jag har aldrig varit där tidigare utan alltid styrt kosan till outleten Gunwharf Quays som ligger i Portsmouth Harbour. Det är fint där på sommaren men man hittar inga Burberry-, Marc Jacobs-, Armani- eller Dior-butiker där. Ska bli intressant att se om man hittar, och framförall har råd med något.

Jag blev riktigt förvånad över att Steve gick med på mitt förslag utan gnäll. Det har nog något att göra med att jag först föreslog Gunwharf Quays, som snabbt förkastades, och när jag sa att då får han komma med ett förslag istället så insåg han att det skulle bli för jobbigt och sade snabbt ja till mitt Bicester Village-förslag:-) Jag ville till BV från första början men visste att han skulle sagt nej om jag gav det som första förslag:-)

Idag kommer hela teamet på jobbet att gå på avskedslunch tillsammans. Det är nämligen en av mina kollegors sista dag på jobbet. På söndag flyger hon hem till Brazilien för tre månader. Sämre ställe kan man åka till:-) Ikväll blir det mer restaurangätande för då ska jag och Steve ännu en gång besöka kändiskocken Marco Pierre Whites restaurang i Putney, Frankie's Express. Före det blir det nog ett besök på gymet:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...