24 april 2010

Lördagsplaner

Nu sitter jag som bästa och äter frukost; finskt rågbröd med humous och gurka samt dricker Presidentti-kaffe, en perfekt start på dagen. Picknick-väskan är packad, jag har smörjt in mig med solskyddsmedel och snart är det dags att åka iväg.

VM i biljard pågår som bäst så Steve kommer att ha underhållning hela dagen och största delen av kvällen så honom kommer det inte att gå någon nöd på:-) Det enda intressanta med den turneringen är att alla spelarna verkar heta Steve:-)

Igår åt vi middag på vår lokala indiska restaurang, Rajnagar Spice. Jag är inget stor fan av indisk mat som ofta är flottig om man vill ha en rätt med sås. Här verkare de dock ha minskat mängden olja som de använder.

Vi började med popadoms och olika dipper och sedan kom våra huvudrätter. När Steve fick sin funderade han om de kanske hade gett honom fel mat. Han var dock inte 100 % säker så han åt upp den. Just när han var klar kom servitören med rätt...rätt och bad flera gånger om ursäkt, han hade helt enkelt blandat ihop beställningarna. Det slutade med att Steve fick den rätta maten med sig hem, eftersom han redan var proppmätt, och betalade naturligtvis inte för den. Vi fick båda dessutom fick var sin drink "on the house". Det kallar jag kundbetjäning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...