19 april 2010

Dejtingrådgivning

Seg dag idag. Till all lycka har vädret idag inte varit lika bra som igår utan betydligt svalare och molnigt så det har känts lite lättare att sitta inomhus. På lunchen gick jag och en av mina kollegor till en japansk restaurang nära kontoret. Den är ett väldigt populärt lunchställe med bra mat, något som man kan vara säker på när man ser att 90 % av alla kunder är asiater:-)

Normalt äter jag soppa eller sallad till lunch men min kollega ville uppdatera mig med senaste nytt om hennes online-dating så vi beslöt oss för att äta ute. Det är alltid kul att höra andras dejtinghistorier:-) Jag tycker att online-dating är ett superbt sätt att träffa någon och har mött två av mina pojkvänner på nätet, varav Steve är den senaste och förhoppningsvis sista. Jag fattar inte vad det ska vara att skämmas för? En av fördelarna med nätet är att man har ett större urval; jag skulle aldrig ha träffat Steve om det inte var för nätet eftersom vi rörde oss på helt olika ställen i London. En annan fördel med online-dejting är att man oftast har kontakt med flera personer samtidigt vilket sparar tid. Det är lättare att hålla sig cool när man inte fokuserar på endast en person:-)

Många säger att de bara träffar en massa stolpskott på nätet men jag har aldrig träffat någon idiot utan alla har varit där för att hitta sin framtida partner. Kanske jag har haft tur eller så är jag bra på att sålla bort de som inte är seriösa. Man ska inte heller ta online-dejtandet på alltför blodigt allvar (man kan lätt verka desperat och det är oattraktivt). Även om det inte "klickar" med den första/andra/tredje personen man träffar så har man iallafall haft många intressanta och lärorika diskussioner under vägen. Alla har något intressant att berätta.

Nå, tillbaka till min kollega. Innan hon gjorde sin profil live på dejtingsajten bad hon mig läsa igenom den och ändra om det behövdes. Jag började med att radera den första meningen som var, "Jag är mycket blyg.":-) Jag förklarade för henne att den kunde få många män att tro att det skulle bli en tidskrävande uppgift att få henne "ur sitt skal" och alla är kanske inte beredda att anta utmaningen. Jag ändrade också lite i resten av hennes profil så att den innehöll mer humor och inte var så väldigt allvarlig. När man väl börjat chatta/mejla med någon så kan man gå in mer på djupet, men det är onödigt att "skrämma bort dem" redan i profilstadiet:-) Jag fastnade alltid för profiler med humor, där killen inte tog sig själv på för mycket allvar.

Efter tre mindre lyckade dejter så har hon nu träffat en kille som verkar vara jättetrevlig och lika intresserad av henne som hon är av honom. De har nu träffats i över en månad och det ser lovande ut. Jag håller tummarna!

2 kommentarer:

  1. jag tycker också att nätdejting är helt ok för den som det lyckas för. Jag har inte lyckats så bra i mina tidigare försök, men det berodde nog helt på mig själv. Numera hoppas jag inte behöva söka mer efter en partner i detta livet...

    SvaraRadera
  2. Jo, det kräver lite uthållighet och att man inte har för stora förväntningar. Det är precis som att söka jobb. Profilen är ansökningsbrevet och CV och de första dejterna är anställningsintervjun:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...