16 april 2010

Äääääntligen fredag

Den här och förra arbetsveckan har verkligen känts som en evighet, jag hoppas att det blir bättre för så här kan man ju inte ha det:-)

På lunchen idag vandrade jag iväg till vår Housing Association (som äger ena halvan av Steves lägenhet) med ett ifyllt formulär som tog 2 veckor och otaliga telefonsamtal från Steve och vår jurist att få, via e-post. Kontoret ligger vid Tower bridge så det tar bara ca 15 minuter för mig att gå dit. Jag och Steve har insett att det nog är säkrare att jag går dit med material som de behöver än att vi skickar det med posten. Då kan de iallafall inte skylla sin oförmåga att få något gjort på att de inte fått det material de behöver. Flyttdagen kommer att bli minst 2 veckor försenad på grund av att HA inte har uppfyllt de åtaganden som krävs av dem. Våra köpare, vi och våra säljare sitter nu bara och väntar på att HA ska göra sitt. Det är helt fruktansvärt att folk som är så här inkompetenta och rent ut sagt lata får ha kvar sina jobb. Tyvärr är det här något man ser överallt. Nu är det iallafall gjort.

Efter jobbet kommer jag att träffa Suss på vår stammisbar i Waterloo. After work-drinkar är ett mycket bra sätt att avrunda en arbetsvecka, helst med personer som inte är ens kollegor eftersom man har sett dem tillräckligt under veckan, hur bra man än må gilla dem:-)

2 kommentarer:

  1. jag hade nog flippat ur vid det här laget, mitt tålamod är inte långt när det gäller sånt.
    Men ni har det förhoppningsvis snart överstökat.
    Puben en fredagkväll efter jobbet minns jag var ett måste även om jag ibland nog bara åkte hem till lugnet efter en stressad vecka.

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Bara tanken på att tvingas gå igenom samma elände vid ett senare tillfälle om vi inte får allt överstökat nu får oss att fortsätta på den inslagna vägen, men man känner sig verkligen maktlös ibland. Steve har verkligen imponerat måste jag säga eftersom det är han som har skött kontakten med Housing Associaton då det är hans lägenhet. Jag har mest fungerat som moraliskt stöd:-)

    Så jäkla skönt med helg nu och imorgon ska jag sova lääääänge.

    Ha en jättehärlig helg du också!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...