14 mars 2010

Tillbaka i storstan igen

Vi kom hem från Bognor Regis för drygt en timme sedan. Helgen gick snabbt som vanligt men vi hann både fira Steves föräldrars 40-årsjubilum och mors dag som är idag i England.

Igår morse väckte Steve mig kl 8.30 för då var det dags för frukost. Hans morsa hade gjort engelsk frukost med grillade tomater, äggröra, stekta champinjoner och bacon och det måste ätas medan det var varmt. Jag svor för mig själv i det tysta, för jag stiger mycket ogärna upp före kl 9 på helger men kunde dock inte annat än att kravla mig upp.

Några timmar efter frukosten åkte vi in till Chichester och gick i affärer.
Chichester är inte den vackraste staden i England, och absolut inte när det är grått och kallt.

"Cup cakes" ser mycket bättre ut än de smakar, jag tycker att de är för söta.

På kvällen tog Steves föräldrar ut oss på en god middag för att fira deras 40-årsjubileum. Vi avslutade sedan kvällen med en drink i en flera hundra år gammal pub som heter The Fox. Många av de äldre husen (och murarna) i Essex-området är dekorerade av små stenar, något jag aldrig sett i någon annan del av landet.

Gammal och väldekorerad kyrka
Många flyttar ned till Bognor och havet när de pensioneras och då kan det komma väl till pass att varna för lösspringande åldringar:-)
Våren har äntligen har anlänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...