3 mars 2010

Svensk film når England

Den 12 mars går filmen "Män som hatar kvinnor", eller "The girl with the dragon tattoo" som den så fantasilöst heter på engelska, äääntligen upp på engelska bion. Jag har både ettan och tvåan på DVD men jag tänker ändå gå och se den för att visa min uppskattning över att de vågar satsa på icke engelsktalande film på bio. De visade till och med den svenska skräckisen "Låt den rätta komma in" här i höstas och som jag och Steve var och såg.

Steve får lov komma med också den här gången, som en del av hans utbildning i nordisk nutida kultur:-). Jag vet inte vad åldersgränsen var på filmen i Finland och Sverige men här är den hela 18 år.

2 kommentarer:

  1. oj, släpps han in månne ; )
    Jag har endast sett den första, men även om den var välgjord är jag ingen fan av den. Tycker mer om komedier och drama. Hoppas ni får det trevligt på bion!

    SvaraRadera
  2. Jo, filmen är inte direkt någon "feel good" film, men jag gillar att regissören har lyckats följa boken så bra. Steve får blunda när de visar de mest brutala scenerna:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...