23 mars 2010

Måndagsträff

Igår träffa jag min kompis Cheyun på den vanliga baren i Waterloo. Jag hade planerat att promenera dit från jobbet för att få lite frisk luft, men det var lite väl friskt för att jag skulle kunna promenera några längre avstånd i min sommarjacka så det blev tunnelbanan.

När Cheyun kom till baren hade han med sig en av sina kollegor som är professor i marknadsföring på South Bank. C:s kollega var en trevlig och mycket pratsam herre i 60-års åldern och mycket intresserad av kvinnor. Det blev tydligt efter några minuters diskussion, då jag lade märket till att han inledde varje mening som handlade om en kvinna med en detaljerad beskrivning av hennes fysiska yttre:-) För att inte ge bild av att vara en alltför stor mansgris så nämnde han alltid också, som i förbifarten, hur smart hon var (såvida inte kvinnan i fråga var ett absolut pucko). Han tyckte att speciellt kvinnor från Norden och norra Europa var mycket bildsköna...och smarta då förstås:-). Man kunde inte annat än skratta åt honom.

Efter några drinkar åkte C:s kollega hem till sin fru (?!) och jag och Cheyun kunde skvallra om vad som hänt sedan vi träffades senaste. Det blev naturligtvis mycket bröllopsprat eftersom han ska gifta sig i juli och jag fick också min bröllopsinbjudan. Det måste vara den häftigaste inbjudan till bröllop som jag någonsin sett, helt genialt!. Jag ska ta ett foto och lägga upp den på bloggen senare ikväll.

Bröllopet hålls i Mexiko i juli och tyvärr har jag inte möjlighet att åka. Vi kommer att ha så många utgifter med huset nu i vår och sommar att vi får spara eventuella långresor till nästa år. Juli/augusti är också de månader när jag föredrar att åka till Finland eftersom det är som vackrast då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...