6 mars 2010

Jag ska aldrig mer....

...dricka för mycket:-) Haha, lättare sagt än gjort, men just nu så känner jag mig faktiskt inte alltför sugen på vin eller sprit över huvud taget. Träffade som sagt min fd klasskompis Cheyun i torsdags. Vi hade inte träffast på flera månader och hade mycket att prata om och det blev några flaskor vin. Men den sista flaskan vin, som kändes som en bra ide då, kunde vi nog ha skippat. Kan man sova ut dagen efter brukar det inte vara något problem men när man måste stiga upp före kl 7 för att åka till jobbet så hinner man inte sova ruset av sig och det leder till att man mår mer eller mindre skit hela dagen efteråt. Jätteonödigt, men det är lätt att vara efterklok:-). Så, hela dagen på jobbet kändes som en enda lång pina, jag drack en massa vatten för att bota vätskebristen men vad jag skulle ha behövt var ytterligare en eller två timmar i sängen.

När arbetsdagen ääääntligen var slut gick jag och Steve till puben GJ's för en stadig middag på hamburgare och franska. Precis vad kroppen behöver efter en kväll med sprit; fett, salt och kolhydrater nedsköljda med coca cola (light dock). Efteråt kändes det mycket bättre men vi kände oss båda helt slut efter veckan och gick och bestämde oss vid halv 9 att gå och vila oss på sängen en stund...och vaknade först 8 i morse!! Det är länge sedan jag sov så länge men det behövdes.

Snart är det dags att släpa mig till gymmet, det finns ett antal kalorier att försöka bränna bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...