20 mars 2010

Fullt program

Idag har det verkligen varit fullt upp, det regniga vädret till trots.
Kl 10 stegade vi iväg för att hyra en maskin som rengör heltäckande mattor. På vägen dit gjorde vi också en avstickare till Interflora eftersom jag ville lösa in min blomstercheck som jag fick av Owe och Anna till min födelsedag. Men, eftersom det här är England så var det allt annat än enkelt. Jag besökte blomsteraffären redan i torsdags men då ville de inte tro att checken var äkta?! Ägaren visade mig en bunt falska eller på annat sätt felaktiga checker som han inte fått ersättning för. Jag sa åt honom att ringa Interflora och kolla för det fanns kontrollnummer på min check. Tyvärr kunde han inte ringa Interflora just då eftersom han satt i telefon med sin internet-operatör och vi kom överens om att jag skulle återvända på lördag.

Idag gick det bättre. Han fick inte kontakt med Interflora på telefon men min "ärliga uppsyn" måste ha övertygat honom för han beslöt sig ändå för att godkänna min check (men bad om mitt namn och telefonnummer så att han kunde ringa om det var något fel).
Jag fick välja vilka blommor och färger jag ville ha och här är slutresultatet:

Jag valde krämfärgade och mörklila tulpaner. Tulpaner är en av mina absoluta favoritblommor, de finns i hur många olika färger som helst, de är inte så dyra så man har råd att köpa många och de håller länge. Den står nu mitt på soffbordet och förgyller den grå dagen.

När vi återvände hem med "tvättmaskinen" gick jag till gymet medan Steve började sitt "work of shame";-). Efter gymet gick jag in på Sainsburys och köpte mat till morgondagens lunch, jag får nämligen celebert besök av min kompisa Annika och då duger bara det bästa:-)

Väl hemma igen lagade jag morgondagens efterrätt eftersom den behöver tid på sig för att stelna och sedan dammsög jag samt moppade de golv som inte har en förhatlig heltäckande matta.

Nu är allt tipptopp och jag kan slappa några timmar innan det bär iväg till Hammersmith. Ikväll ska jag och Steve nämligen äta middag på en av våra favoritrestauranger, Azou. De har helt underbar nordafrikansk mat!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...