26 mars 2010

Framme

Nu är jag framme i ett väldigt snöigt Österbotten, snacka om kontraster. I London blommar vårblommorna och här är snödrivorna över en halv meter höga.

Väskan som jag checkat in blev som vanligt på efterkälke och trots att 3 Finnair-plan redan har anlänt till Vasa idag har de inte lyckats få med väskan. Det börjar bli en ovälkommen tradition, samma sak hände i julas. Som tur var hade jag, vis av erfarenhet, satt alla mer värdefulla grejer, som morsans födelsedagspresent, i mitt handbagage.

Hemma är allt som vanligt, precis som det ska vara:-). Mina föräldrar hämtade mig till flyget vid ettiden på natten och när vi kom hem så satt vår katt Fridolf och väntade som en minivälkomstkommitté innanför ytterdörren. Han blev dock lite besviken över att vi alla gick och lade oss och jamade högt i protest utanför min sovrumsdörr:-)

Det är skönt att få äta "riktig" mat igen. Till lunch blev det skinklåda och till middag blir det lax i ugn med potatismos...kanske jag också tjuvstartar påsken med lite Memma till efterrätt, så otroligt gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...