18 mars 2010

Bostadsaffären rör på sig

Efter ett antal veckor, när vi inte hört varken bu eller bä från vare sig vår jurist eller någon annan, fick jag i morse ett samtal från vår bostadsförmedlare som frågade hur besiktningen av vår bostad hade gått. När jag sa att vi inte fått resultatet ännu så sa han att "no news are good news, isnt it?!" Jag svarade att jag hoppas det:-). Han frågade också när vi skulle ha lust att flytta in och jag sa att när som helst efter påsken går bra. Han lovade ringa säljarna så fort som möjligt med informationen och återkomma.
Så, nu är det inte länge kvar nu innan vi äntligen kan flytta in. Jag kommer att sakna vår lägenhet...lite, för man hade bra utsikt från 3:e våningen och det var nära till allt, nu blir det lite längre avstånd till affärerna och färre bussar. Men, får vi två sovrum, en tämligen nyrenoverad bostad och den efterlängtade trädgården. Jag hoppas också att grannen ovanför är vettig. Om man bara hyr så är det lätt att flytta om man får problem, när man äger så blir det onekligen lite mer komplicerat.
Jag hittade ett par foton av vårt kommande hus på en bostadsförmedlingssida, vissa i modell mini av någon orsak, men något ser man.
Köket med dörr som leder ut till trädgården
Huvudsängkammaren med trägolv. Möblerna är naturligtvis inte våra. De är väldigt stora och bastanta så när de är borta kommer rummet att se stort ut
Trädgården sett från huset. Tyvärr inget gräs men Steve, som är anti-gräs, och jag, pro-gräs, har kommit överens om att "dela" på trädgården så hans del förblir "stenad" och jag kan anlägga gräsmatta på min del. Jag kommer dock att vänta med ingräsningen till nästa år när jag sparat ihop mer pengar.

Bild mot gästrummet med sina dubbla dörrar.
Vardagsrummet
Framsidan

2 kommentarer:

  1. Det ser ju jättefint ut!! :-)

    SvaraRadera
  2. Jo, det enda vi kanske behöver göra i år är att fräsch upp färgen på väggarna och kanske lacka golven för de är nu endast oljade. Nästa gång ni hälsar på har ni ett eget rum och kan stiga ut direkt i trädgården:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...