17 februari 2010

Våren har anlänt

I morse när jag steg ut genom dörren kände jag genast att det doftade vår. Det är inte precis varmt i luften men vädret har "ändrat karaktär".

När min finska kollega anlände till jobbet var det första hon sa att det verkligen kändes som vår i luften. Senare på dagen när jag chattade med Suss så berättade hon att hon sagt till sina kollegor när de var på väg till lunch att det kändes som vår i luften. De hade bara skrattat. Två minuter efter att hon skickat sitt meddelande till mig sa dock en av hennes svenska kollegor i förbifarten att det kändes som den första vårdagen. 4 nordbor kan inte ha fel! Vi väntar på våren 6 månader om året så vi om någon har verkligen utvecklat en näsa för våren:-)

3 kommentarer:

  1. Ja, här har våren INTE visat några tecken, det är helt klart. -20 grader låter inget grässtrå växa fram på långa tider ännu. Men enligt spådomen ska det ändra från och med 14.3, så det väntar vi på. Vi har haft kalla minusgrader ända sen några veckor innan jul, alla väntar på våren även om den gnistrande snön är vacker...

    SvaraRadera
  2. Får jag fråga varifrån du härstammar? Själv är jag född och bor numera i Jakobstad. Bodde i London 96-00, innan det har jag hunnit vara Au Pair vid två tillfällen när jag var 17 och 19. Efter de tillfällena har jag varit såld på London, och vill alltid tillbaka, dock som turist...

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas att spåmannen är att lita på. Här lovade de mulet men inget regn idag, det har regnat non stop hela dagen:-). Jag kommer från en liten by utanför Nykarleby så snacka om att världen är liten:-) Ibland blir man nog lite trött på London men då brukar jag åka hem några dagar och njuta av tystnaden. 2 veckors semester i Finland på sommaren är också ett måste.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...