16 februari 2010

På bostadsfronten inte mycket nytt

Igår kontaktade Steve vår jurist som sköter om vårt bostadsköp och frågade hur processen framskrider och om det är något vi behöver göra för tillfället. Nej, sa hon, allt är under kontroll. Hon hade sagt att pappersarbetet kommer säkert att pågå ännu en månad så det är mest att sitta och vänta. För mig är inga nyheter, dåliga nyheter så jag blir alltid misstänksam när jag inte får uppdatering minst varannan dag:-).

När vi får vår nästa lön så ska vi boka besiktningsman som ska få gå igenom bostaden och kolla att där inte finns några osynliga sprickor och mögel- och fuktbesvär. När det är gjort så borde processen gå snabbare.

3 kommentarer:

  1. jag hade planer på att köpa lägenhet när jag bodde i London på det ljuva 90-talet, men är idag glad att det inte blev av. Är säker på att jag nog hade blivit lurad, är nöjd med min tvåa i Finland även om jag gärna byter ut den till ett hotellrum i London då och då..; )

    SvaraRadera
  2. Det första man sak lära sig när man kommer hit är att vara misstänksam:-) Om du hade köpt en lägenhet här på 90-talet och sålde den nu, eller ännu heller 2007 när priserna var som högst, skulle du har gjort ett jätteklipp. En kompis köpte en etta i Clapham Common för ca £60 000 på 90-talet, den är nu värd närmare £300 000

    SvaraRadera
  3. oj,kanske jag gjorde fel som inte köpte...; ) Nå, får väl hoppas min egen lägenhet här är värd enorma summor den dan jag säljer den för det drömhus jag tänker hitta...snart.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...