3 februari 2010

Långlunch

Idag bestämde jag och min japanska kollega oss för att ta en "ordentlig", entimmes lunch. Normalt brukar jag antingen hämta soppa, sallad eller sushi från något cafe i närheten, eller mer sällan, ta med mig mat hemifrån, och äta framför datorn, men idag beslöt vi oss för att slå på stort. Det är ju trots allt "lillördag". Jag bokade bord till en gastropub som heter The Vintry, som ligger 3 min från kontoret och har mycket bra (om än lite dyr) mat. Jag beställde grillad vildsvinskorv med mos och spenat och min kollega en jättestor "fish and chips" och till det drack vi var sitt glas vin. Här är det vanligt att man dricker öl eller vin om man äter lunch på restaurang...eller så går man på en våt lunch, något som mer eller mindre är otänkbart i Norden. Där har jobb sin tid och "festande" sin tid och man ska helst inte blanda dom två. Jag måste nog hålla med om att den nordiska inställningen till jobb är vettigare, för hur fokuserad är man egentligen efter en halv flaska vin eller 2 pints med öl mitt på dagen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...