25 februari 2010

Gårdagens utekväll

Det blev en ganska lugn kväll igår, vi kände oss båda som 80-åringar och satt och gäspade efter middagen. Sånt är livet när man är hårt arbetande yrkeskvinnor, tidiga morgnar kräver tidiga kvällar...eller om det berodde på rödvinet:-)

Jag hade bokat bord till Atheneum som ligger i ett hotell med samma namn. Maten hade fått jättebra recesioner av alla och jag trodde att det inte kunde gå fel.
Utsidan på hotellt är täckt av gräs och andra gröna växter. I somras såg det inte lika fint ut eftersom man glömt bort att levande växter behöver vatten och allt torkade bort och blev brunt.
"Ladies powder room", det var damtoaletten:-)
Middagen inleddes med ett glas champagne, en god sådan.Min förrätt med blodpudding och vaktelägg, helt ok.
Jag glömde ta foto av huvudrätten men den var också ok, inte alltför mycket mat på tallriken. Till efterrätt valde jag creme brulee men jag måste säga att jag gör den mycket bättre, inte så torr...om en creme brulee kan vara torr. Suss var inte helt nöjd med sin efterrätt heller. Jag måste säga att jag var ganska besviken på maten, absolut inte värt sitt pris. Nu vet jag det iallafall. Portionerna var ganska små men vi mer än mätta och mådde illa en timme efteråt.

För att maten skulle få en chans att sjunka ned gick vi in till Piccadilly

Designern Alexander McQueen må ha gått ur tiden men hans varumärke och affär lever kvar.

Det kinesiska nyåret pågår som bäst och hela Chinatown war dekorerad av lanternor, riktigt fint. De här jättesöta espressokopparna fick jag av Suss. Perfekt till min Taika-samling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...