25 februari 2010

Frankies

Efter gårdagens stolpskott när det gällde restauranger träffade vi mitt i prick ikväll. Jag hade bokat bord till Frankie's Express, en italiensk restaurang i Putney som ägs av kändiskocken Marco Pierre White som är lika känd som Gordon Ramsay i England men mer omtyckt

Vi kom dit kl 7, vilket är sent för middag för mig, men var ändå de första gästerna. Från utsidan är restaurangen väldigt intetsägande men inredningen är helt underbar. Det var som att stiga tillbaka i tiden, tilll New York eller Las Vegas på 40-talet. Högtalarna spelade Frank Sinatra och Nat King Cole och på borden fanns röd- och vitrutiga dukar och små oljelampor. Väggarna var täckta avpeglar som återspegade de roterande diskokularna i taket. Perfekt för par.
Taget utan blixt men jag ville få med atmosfären.
Steves förrätt. En massa olika italienska korvar/skinka med tunnbröd. Perfekt för de som följer Atkiens diet, bortsett från "brödet" då:-)
Min förrätt med italiensk skinka och buffalomozzarella, nedsköljd med Prosecco; italienskt mousserat vin.
Till huvudrätt blev det grillad tonfisk med sallad och friterad courgette. Steve beställde pizza men det iddes jag inte fota, hur tråkig kan man vara:-)

Steve är normalt inget fan av vin, men då och då blir han överraskad, och ikväll var ett sådant tillfälle. Jag vet inte om det var smaken eller faktum att de hade slut på det vanliga 17 pund(!!) vinet och vi istället fick ett substitut som normalt kostar 10 pund mera, men nöjd var han och skulle genast beställa 6 flaskor direkt från importören : D

Efter middagen kändes det ganska bra att ge notan till Steve eftersom det var en lite speciell dag (om 2 veckor är det min tur att betala...:-)). Han hade dock tur; eftersom jag är en storanvändare av Toptable.com och deras specialerbjuaanden så hade jag naturligtvis sett till att vi bokat till en restaurang med 50 % rabatt på all mat.

När vi betalat beslöt vi oss för att gå hem. Det hade äntligen slutat regna och temperaturen var behaglig så varför inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...