20 februari 2010

Ett par bilder från i torsdags

Jag och Suss möttes på vår vanliga bar/restaurang i Isabella Street i Waterloo. Regnet formligen hällde ner när vi kom men inomhus var det varmt och mysigt. De har även ett litet vattenfall längst bak i baren som avger ett avslappnande ljud.Eftersom vi inte hade ätit sen lunch så beställde vi en mezze-tallrik och två separata mezze-rätter. Jag hann dock inte få dem på bild innan allt var uppätet, men väl min Guiness som måste vara den minst feminina drycken som finns:-) Jag tyckte inte alls om Guinness innan jag och en kompis besökte Dublin i höstas. Jag hade druckit det en gång förut, på burk, när min yngsta bror var i 10 - 11-årsåldern och inne i sin ölburksamlingsperiod. Eftersom han var underårig fick alla andra tömma burkarna åt honom. Det blev mycket öl under en tid:-) Nu kan jag dock dricka en pint då och då men inte fler eftersom Guinness är väldigt mättande.

Nu ska jag snart åka och träffa Annika på lunch i Parsons Green. Solen skiner äntligen och då vill man inte sitta inne.

2 kommentarer:

  1. jag brukar också dricka Guinness när vi är i London på besök, speciellt på eftermiddan när man har gått runt i flera timmar och sätter sig ner på en pub för att vila en stund. Mättande som tusan är det ju, inget man dricker till maten precis. Annars gillar jag gin/tonic eller en Bailey's om jag är sugen på nåt sött.

    SvaraRadera
  2. Jo, Guinness är som en trerätters i ett pint-glas:-) Gin/tonic är gott och fräscht, jag brukar också beställa "vodka slimline" som innehåller färre kalorier då tonicen är sockerfri men smaken är densamma. Jag tror inte att man kan få det i Finland av någon orsak.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...