20 februari 2010

En vacker dag i London

När jag och Annika möttes i Parsons Green gick vi först till en sminkbutik som främst riktar sig till make up-artister men som Annika hört har jättebra smink. Man kan bara köpa märket på 2 ställen i London. Jag är inte mycket för att sminka mig, speciellt inte när jag bara ska gå till jobbet. Mascara, concealer och kanske lite rouge om jag är på det humöret och jag är klar.

Efter sminkaffären hade vi bestämt oss för att gå på lunch på något bra stället och vi gick lägs med Fulham Road som har många små butiker, speciellt för barn, mot Putney. Jag föreslog min favorit Hudsons (när vi nu var så nära:) och vi vandrade dit.

Themsen från Putney bridge.

Maten var som vanligt mycket god. Vi slog även på stort och tog efterrätt, jag min favorit Sticky toffee pudding med vaniljglass och Annika Banoffee pie.


Vi måste ha varit mycket bra kunder för de bryddes sig inte om (glömde) att ta betalt för våra efterrätter:-)

Idag har jag och Steve också bokat våra tågresor till Manchester om två veckor och Ilfracombe över påsken. Tåg är av någon orsak tämligen dyrt i England men man kan spara stora summor om man bokar i god tid. Vår tågresa till Ilfracombe (2 personer, tur-retur) skulle ha varit 230 pund dyrare om vi köpt biljetterna samma dag.

3 kommentarer:

  1. jag har aldrig testat sticky toffee pudding, det ska jag komma ihåg att göra nästa gång. Kladdkaka eller cheesecake brukar jag nån gång beställa in som efterrätt, eller glass. Har aldrig varit så förtjust i de engelska efterrätterna egentligen, är en chokladvän.
    Jag har en kompis från London-tiden i Manchester som tänkt besöka mig i Jeppis i sommar, hon har aldrig varit till Norden. Så det kommer bli exotiskt för henne att komma hit.

    SvaraRadera
  2. Jo, testa absolut Sticky Toffee pudding nästa gång den är helt underbar, speciellt med kall vaniljglass. Det skulle passa bra om din kompis besökte dig under Jakobs dagar för då är det verkligen hålligång.

    SvaraRadera
  3. jo under jakobs dagar är det ju en hel del folk i farten, då är det ingen som undrar ifall du tar dig en öl dagtid på en uteservering ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...