18 februari 2010

Ännu mer regn

Igår sken solen från en klarblå himmel, idag är det grått och har regnat mest hela dagen...och då lovade väderleksprognoserna mulet men inget regn:-(. Efter jobbet ska jag iallafall träffa Suss och det piggar alltid upp. Det blir nog de mysiga barerna under tågbroarna i Waterloo och kanske en mezze-tallrik med obegränsad tillgång till mjukt och färskt bröd. Jag är ett riktigt brödfreak, men det måste vara färskt och gärna ha en spröd yta och innehålla nötter/frön/fullkorn/råg.

På söndag blir det förresten barndop. Min kompis Carola och hennes man ska döpa sina två flickor. Tyvärr kommer hon att flytta tillbaka till Sverige om några veckor efter ca 5 år i London så det blir lite sista festen.

3 kommentarer:

  1. jag saknar verkligen möjligheten att gå ut efter jobbet på en pub en fredagskväll med kompisar,ta en matbit på en av de tusentals internationella matställen som finns beroende på vad man önskar sig den kvällen. I vår lilla stad finns det ju inte mer än ett par ok restauranger och kanske en pub som duger...
    Hoppas ni får bättre väder till helgen!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig och det behöver inte bli så jättedyrt heller om man vet vart man ska gå, speciellt om de har specialerbjudanden. Jag och min lillebror hade förresten tänkt gå till den japanska restaurangen i Jeppis under julhelgen men upptäckte att den hade stängt:-(

    SvaraRadera
  3. Du menar restaurangen Sushi Mai säkert? Den har numera bytt adress, och har öppet som vanligt. Jag skäms över att säga att jag aldrig varit dit, min karl är en biffvän och vi har alltid varit så hungriga när vi går ut och äter att mitt förslag till sushi restaurang röstats ner. Men i London var vi till en med rullande band i Covent Garden, och vi tyckte båda det var så gott att vi nog ska pröva fler gånger.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...