17 januari 2010

Solig söndag

Idag fick vi se solen, första gången på myyyycket länge. Man kunde höra vårfåglarna kvittra och solen gick inte ned förrän efter fyra, en stor skillnad på endast några veckor.

Jag steg inte upp ur sängen förrän efter tolv utan låg och läste svenska veckotidningar och kollade på en Celebrity Big Brother-repris. Jag älskar att följa hur deltagarna förstorar upp minsta sak, speciellt matransonerna. Gud nåde den som äter en ostskiva mer än någon annan. När de går in i huset är alla bästa vänner och ju längre tiden går, desto mer irriterade blir de på varandra:-)

Vid tretiden gick jag och Steve till en ny favoritpub, GJs, som ligger 5 min promenad från oss för Sunday roast, andra besöket på en vecka. Jag beställde Sunday Roast med beef och Steve med lamm och vi konstaterade att vi hittat en ny favorit. Maten var helt underbar och vällagad. Enligt deras meny så är alla ingredienser hämtade från lokala producenter. Man ska dock inte vara vrålhungring när man går dit för man får vänta ca 20 min på att få sin mat, vare sig det gäller huvudrätt eller efterrätt.
Maten ser väldigt brun ut men under allt fanns fräscha ånkokta grönsaker, alltifrån morotsstavar till broccoli och gröna bönor.
Det har blivit mycket frossande under de senaste dagarna så nu känns det som om det skulle vara dags med lite detox, dvs. ingen sprit och bara sallade eller soppor under de närmaste dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...