31 januari 2010

Kvällen i Putney

Årets vinter är den kallaste i England sedan 1951 och t.o.m. det vandrade värmeelementet Steve har börjat klaga:-). Trots den "arktiska" kylan som engelskmännen kallar temperaturer runt -1, begav jag mig till Putney för att träffa Annika och Carola. Vi möttes upp för några drinkar på mysiga puben Spotted Horse. Där upptäckte vi att de sålde en svensk cider som jag inte ens sett hemma med det småroliga namnet "Rekordelig". Naturligtvis måste jag köpa den. Den hade smak av kanel och vanilj och var otroligt god.

Jag och Carola tycker att det är rekorderligt gott.
Klockan sju vandrade vi iväg till restaurangen "The Real Greek" som visade sig vara lika värdelös som vi hört och läst på nätet. Carola och Annika beställde hummus som förrätt men de var tvungen att beställa brödet, som kostade lika mycket som hummusen, separat. Vem äter humus utan bröd eller annat att doppa med??. Jag beställde grillad bläckfisk som var halvljummen när den anlände.

Den enda huvudrätten som man kunde beställa var Souvlaki, men man måste beställa tillbehören skillt, såvida man inte var nöjd med de få grillade köttbitarna inlindade i ett tunnbröd. Man fick ingen sallad och maten serverades på små desserttallrikar
Den enda höjdpunkten var efterrätten, en fyllig chokladmoussekaka och det grekiska vinet, men 15 pund för husets vin är att ta i.
Efter det kulinariska bakslaget gick vi till en pub som heter Boathouse och som ligger alldeles vid Themsen. Den är mysig att sitta vid deras utservering på sommaren och blicka ut över vattnet.

Det blir tråkigt i längden med de vanliga poseringsbilderna så vi beslöt oss för att lite variation:-)

Jag var hemma igen före 12 och Steve, som hade spelat biljard med två av sina kompisar, kom hem en halvtimme senare. Det hade dock inte blivit någon större match för de två andra kom direkt från en fotbollsmatch och druckit några pints för mycket och hade svårt att fokusera sig på spelet:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...