25 januari 2010

Inget gym

Har haft ont i ryggen i drygt en vecka. Känns som om jag har sträckt någon muskel eller nått eller inte tränat på en månad, men det har jag gjort. Iallafall använde jag det som ursäkt för att INTE gå på gym idag och stövlade glatt raka vägen hem efter jobbet.

Jag och Steve hade beslutat oss föratt vi skulle äta "riktig" mat till middag idag, dvs. inga flingor eller rostat bröd utan tortillas med stekta kycklingbitar, majs, sallad, tomater, gurka, rödlök, extra het peperoni och salsa, som vi plockade ihop själva. Mycket hälsosamt och jättegott.

För att tala om en annan sak. Vi håller som sagt på att förhandla om priset på en tvåa med trädgård i Earlsfield. Helt fin tycker jag men Steve är inte lika entusiastisk som han var vid första visningen och tyvärr så borde vi ju gilla den båda två. Vi startade lågt och tänkte att kanske de säger att de inte kan möta vårt "bästa" bud och då skulle vi kunna säga att "shit happens" och att det väl var det bästa som skedde. Det verkar nu som om de kan eller verkligen vill sälja den till vårt pris. De har redan gått ned 14 000 pund i pris medan vi bara gått upp med 7 000 pund. Jag har jättedåligt samvete för att vi slösar med deras tid. Steve har hela kvällen försökt titta på bilderna från bostaden men han kan bara inte känna samma entusiasm som jag. Jag har en stark misstanke om att bostadsprojektet kommer att dra ut på tiden, såvida vi inte vinner på lotto och kan köpa vad vi vill, oberoende av pris. Skulle vi ha råd så skulle vi köpa ett viktorianskt hus i Richmond med gräsmatta som leder mot Themsen. Drömma kan man ju alltid:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...