14 januari 2010

Grått och regnigt

Igår vaknade vi ännu en gång upp till dalande snöflingor, tyvärr inte tillräckligt många för att stoppa bussarna och tågen så det var bara att pallra sig upp. Steve som cyklar till sitt jobb stannade hemma eftersom det skulle ha varit för farligt för honom att ge sig ut på de snöiga vägarna. Visserligen går det buss till hans jobb men det låtsades han inte om:-)

Jag hade beslutat mig för att gå till gymet efter jobbet igår och lyckades hålla emot trots att min kompis Suss försökte locka mig med en drink efter jobbet:-) Vi kommer att gå ut på middag och några drinkar ikväll istället i Putney tillsammans med vår före detta kollega Tina. Jag bokade bord till en av mina absoluta favoritrestauranger, Hudsons Wine Bar. Restaurangen ser inte mycket ut för världen från utsidan men den är mycket populär och har en meny som erbjuder något för alla.

Steve ringde mig från jobbet tidigare idag. En av de som kollat på lägenheten hade lagt in ett bud. Tyvärr låg det hela 25 000 pund!! under det som Steve begär och känns mer som en förolämpning. Han som bjöd hade sagt att köket och toaletten behövde renovering, men det finns ingen chans att det skulle kosta 25 000...såvida han inte tänker lägga in marmorgolv och guldkranar. Det skulle var ok om lägenheten var värd det dubbla men inte till det här utgångspriset. Steve sade nej rakt av. Det andra budet han gav var bara 5 000 högre och typ 10 000 under vad Steve skulle kunna tänka sig att godkänna. Steve gav ett motbud men jag har inte hört något sen dess så det avslogs säkert. Vi vill sälja lägenheten så fort som möjligt men det finns gränser för vad man går med på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...