17 januari 2010

Gårdagen i bilder

Igår var vi ett gäng som firade Annikas födelsedag. Vi började med några glas champagne hos Annika i West Kensington. Det komiska är att vi alla varit hennes flatmates under något skede, så det är som att komma hem varje gång vi träffas där:-) Annika, Viktoria och Karin.

Efter ett par glas champagne tog vi metron till Holborn och Sway. Vi lyckades utnyttja de sista 10 Happy Hour-minutrarna och köpte var sin drink innan vi gick till vårt bord.
Tre myror är fler än... i vuxentappning. Här ser ni fyra drinkar, en hör inte hit, vilken ska bort?:-)
Glada miner i väntan på maten.

Som förrätt valde jag kycklingleverpate. Den tjocka pateskivan serverades med endast en skiva bröd så jag bad om ett par till, skulle ha varit lite svårt att få ner den annars.

Tre av oss har egen blogg så det blev ett intensivt fotograferande varje gång en rätt serverades:-)

Till huvudrätt valde jag grillad lax och jätteräkor med nypotatis och sparris. Mycket gott.

Eftersom det trots allt var Annikas födelsedag plus att vi fick varje rätt till halva priset så beslöt vi oss för att slå på stort och även beställa dessert. Min var plättar med körsbärskompott, vitchokladsås och vanlijglass. En perfekt avslutning på måltiden.

När köket stängde så förvandlades matsalen till ett dansgolv och vi dansade bort lite av kvällens kaloriintag.

Vi stannade inte jättesent för nattklubben kändes lite nedgången och vi var väl alla ganska så dästa efter maten.

De andra tog sista tunnelbanan hem men jag beslöt mig för att ta nattbussen som vanligt. Den är tämligen snabb och jag slipper byta tåg.


På vägen till busstoppet passerar man den här vackert upplysta byggnaden med sina statyer högst upp.

2 kommentarer:

  1. åh va skoj att se bilderna. Jag glömde ju kameran!
    Har inte haft tid att uppdatera min egen blogg, men nu är jag på jobbet så nu kanske jag får lite tid. Hehe.

    SvaraRadera
  2. Jo, man hinner verkligen göra mycket på jobbet som man inte hinner annars:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...