3 januari 2010

Gårdagen i bilder

Steve är första klassens dart-fan och igår tog han över datorn helt för att följa VM i dart på datorn eftersom vi inte ser den på TV, suck.

Efter en grundlig städning av lägenheten gick jag ut på promenad i det vackra vädret, inte ett moln på himlen. Jag styrde kosan till Wandsworth Common som är ett fint, men dyrt område om man vill bo där. Det behövs nog ett stycke lottovinst:-)
På kvällen, mellan dart-turneringarna, gjorde vi kycklingtajine. Vi hittade en Tajine (lergryta med avsmalnande lock) på rea ifjol och har exprimenterat lite. Maten blir inte lika bra som på Azou, där de naturligtvis är experter, men helt klart godkänt. Om jag får säga det själv:-)Till efterrätt blev det var sin Brunbergs chokladkyss med jordgubbssmak eller vad de heter nuförtiden, som jag försiktigt transporterade från Finland:-)

2 kommentarer:

  1. Sidu - negerkyssar e ju supergott fast jag gillar dem med vanilj eller choklad bäst :-)

    SvaraRadera
  2. Jag får köpa en förpackning av varje nästa gång jag är hemma, lite svårt att transportera bara:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...