7 december 2009

Mer julshopping

Efter jobbet steg jag av i Clapham Junction för lite julshopping. Bostadsförmedlaren skulle visa vår lägenhet mellan 6-7.15 och då måste vi ändå vara ur huset. CJ är inte precis känt för sin fantastiska shopping, snarare pub-, bar- och restaurangutbud, men ibland kan man göra fynd på de ovanligaste ställen. Det gjorde jag även denna gång och nu är mina båda bröder avklarade, skööööönt. Det är helt hopplöst att köpa presenter till killar, speciellt om de inte har några större intressen eller intressen som man inte har en aning om, typ motorcyklar. Nu har jag bara ett par mindre saker kvar att köpa så är jag klar för julen. Jag gillar att köpa presenter och tycker inte att det är speciellt jobbigt, man behöver inte göra det svårare än vad det är.

Steve våndas över vad han ska köpa till mig i julklapp och försöker pumpa mig på tips. Jag sade åt honom att om han har använt sina öron och ögon under året så borde det inte vara så svårt. Han är helt enkelt lat. Ifjol gick han efter mig som en skugga i affärerna veckorna före jul och frågade varje gång jag tittade närmare på något, "is this what you want?", "is this what you want?". Hade jag sagt ja så skulle han ha köpt koftan, rivjärnet eller vad jag nu råkade hålla i händerna. Jag borde ha tagit honom till Gucci- och Dior-affärerna, då skulle han ha varit tyst som en mussla:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...