6 december 2009

Lugn söndag

Idag har det varit en typisk söndag, dvs. vi har inte gjort mycket. Det har regnat och varit soligt om vartannat. Idag var det inga visningar så vi har haft hela lägenheten för oss själva och vi har sluppit bädda sängen, lyx:-). Tänkte gå till gymet men har känt mig lite seg och haft ont i halsen under några dagar så jag beslöt mig för att ta det lugnt...det är säkert min tvådagarsförkylning. Vi fundera på att göra Sunday roast själva idag men latheten tog överhanden, plus att det är dyrare att göra middagen själv, både i kostnad och tid, så vi gick vandrade iväg i regnet vid fyratiden till vår nya favorit Little Bay. De hade satt till en julig huvudrätt till menyn, kalkon med alla "trimmings", dvs. brysselkål, ungsstekta morötter, potatis, stuffing och en liten korv. Jag och Steve slog till på den och det var ett mycket gott val. Kalkonen var jättesaftig och inte alls torr som den ofta är. Vi var ganska mätta efteråt men beslöt oss ändå för att slå på stort och beställde var sin julpudding till efterrätt. Vi hade skippat lunchen för att kunna unna oss lite extra på Little Bay.

Imorgon är det dags för mer bostadsvisning. Två potentiella kunder kommer att komma och kolla mellan 17.30 - 19.15 så då blir det till att döda tiden på gymet, såvida inte "förkylningen" blir värre.

På onsdag är det företagets julfest men jag måste säga att jag har noll intresse. Vi måste jobba (eller befinna oss på kontoret) 9 timmar varje dag och jag hinner se mina kollegor till lust och leda, men man borde väl visa ansiktet antar jag. Jag orkade inte gå ifjol. När jag jobbade i Finland tyckte jag att julfesterna och sommarfesterna var jätteroliga men här kan jag inte bry mig mindre...månne det är åldern eller allmän "kollegleda":-) Inte kan man dricka mycket heller då man vet att man måste upp och till jobbet på torsdag...fast det hindrar inte vissa kollegor:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...