13 december 2009

Engelsk julmiddag

Eftersom jag som vanligt kommer att befinna mig i Finland över julen och Steve hos sina föräldrar beslöt vi oss för att laga en engelsk julmiddag. Egentligen skiljer den sig inte mycket från en vanlig Sunday roast, det sku vara de baconlindade korvarna då, men gott blev det:-) Istället för kalkon valde vi dessutom kyckling som är saftigare. Till "efterrätt" bakade jag en ny sats med lussekatter eftersom det ju trots allt är Lucia.

Före den bastanta middagen gick jag dock på gym för att kompensera lite iallafall:-).

Grillad kyckling, rostade potatisar och palsternackor, baconrullade korvar, stuffing, yorkshire pudding, kokta morötter och brysselkål.

Nu ska jag sätta in en svensk DVD i spelaren för Steve har gått och spela biljard med en kompis. Jag brukar också följa den svenska Wallander-serien på BBC4 varje vecka. Imorgon är det en ny vecka med en massa "bostadsköp/-försäljningsproblem" att lösa, suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...