3 november 2009

Snart bostadsägare

Idag skedde det framsteg i vårt bostadsköpprojekt. Steve ringde mig på jobbet med inledningen, "Jag har dåliga nyheter...säljaren förkastade vårt anbud". Jag var dock inte förvånad för det hör till spelet. Sedan fortsatte han, "Den goda nyheten är att säljaren kom med ett motbud som bara låg 3 000 pund över vårt och 10 000 under utgångspriset". Steve hade genast acceptera det (slut på spelet:-). Så, om allt går som planerat borde vi kunna flytta in om ett par månader. Av någon orsak har säljaren hyrt ut bostaden på nytt för några veckor sedan och de skrev ett 6 månaders kontrakt. Enligt bostadsförmedlaren borde den nuvarande ägaren kunna "köpa ut dem" när deras en månaders uppsägningstid har gått ut. Förmedlaren skulle tala med säljaren hur allt ligger till. Eftersom vi har satt vår lägenhet till försäljningen och den torde sälja ganska snabbt, borde det inte få dra ut för långt på tiden. Nå, i värsta fall får vi hyra några månader.

Min kompis Nina föreslog dock att vi inte ska sluta söka ännu för det kan ju dyka upp något ännu bättre, vilket är helt sant och smart, så vi kommer nog att gå på visningar tills pappren är påskrivna. Skööönt iallafall att allt börjar falla på plats.

När allt är fixat och betalt och vi är installerade och jag "bara" har bostadslånet att betala tänker jag ta mig an mitt andra projekt, att hitta ett nytt jobb. Jag har varit på mitt nuvarande jobb i över tre år nu och jag är uttråkad till max. Utvecklingsmöjligheterna är obefintliga och arbetsuppgifterna är intelligensbefriande...jag känner riktigt hur hjärnan förtvinar. Det är jobbigt att söka jobb, speciellt att springa på intervjuer och besvara samma frågor om och om igen.

2 kommentarer:

  1. Nämen ojdå! Snabba ryck! :-)
    Nu vill vi ju se mera bilder!!

    SvaraRadera
  2. Jo, har gått ovanligt snabbt så väntar bara på att något ska skita sig:-) Genast säljaren har gett sitt slutliga ja och de ändrat statusen från "for sale" till "under offer", eller hellre, "sale agreed" på bostadsförmedlarens så ska jag sätta upp bilder:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...