2 november 2009

I väntan på middag

Nu är jag hemma igen efter en dust på gymet och som vanligt var det proppfullt efter helgen. När jag kom hem stod Steve och kockade sin specialare, pastasås med malet kött och diverse kryddor. Den mat han kockar är mycket gott men det tar en eeeeevighet innan det är klart:-) Som tur är började han göra pastasåsen före jag kom hem så jag behövde bra vänta ytterligare 30 minuter:-).

Här är resultatet, det blev jättegott. Ursäkta den fula tallriken. Jag har börjat samla på Arabias tallriksserie med "sagodjur" på blått botten, men de är så jäkla dyra att de får bara användas vid specialtillfällen och av personer som jag vet är lätta på handen:-))
Annars så ringde Steve till bostadsförmedlaren och lade vårt bud. Vi får troligen veta imorgon om det accepterades. Vi utgår ifrån att ägaren inte kommer att acceptera vårt första bud utan denna kommer troligen att ge ett motbud som vi inte godkänner och sedan möts vi i mitten:-). Vare sig vi får den här bostaden eller inte ska det bli jättekul att få något eget. Jag räknade nyligen ut att jag under de senaste 15 åren har bott på 11 ställen. En positiv sak med detta är att man inte samlar på sig en massa skräp. Jag har inga problem med att slänga saker, man kan alltid köpa nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...