30 november 2009

Hur svårt kan det vara?

Om ni planerar att öppna bankkonto i England så avråder jag bestämt Natwest, större idioter får man leta efter. Jag beställde ett nytt bankkort i början av november eftersom mitt gamla skulle gå ut när jag befinner mig i Finland. Det skulle ta 3-4 bankdagar sa kvinnan i kundtjänsten. 9 dagar senare, inget kort. Jag ringde då upp kundtjänsten igen och de kollade i sina system. Enligt informationen där skulle kortet ha levererats hem inom de föreskrivna dagarna men jag hade varken sett kort eller något meddelande i postlådan. Problemet är att bolaget som Natwest anlitar endast levererar mellan kl 9-17. Hallååå!!! Vad tror dom? Det finns faktiskt folk som jobbar i dessa lågkonjunkturtider och det innebär att man oftast INTE är hemma just den tiden. Så, jag annullerade det kortet och beställde ett nytt, som jag sade att måste sändas till bankkontoret nära mitt jobb. 15 dagar och 4 bankbesök senare har jag ännu inte fått mitt jävla kort. Kvinnan som jag talade med på kontoret idag sade, i motsatt till de 3 andra jag talat med tidigare, att kundtjänsten inte alls satt deras kontor som leveransadress, trots att kvinnan jag talade med på telefon sade att hon gjort det. Det verkade som igen vet någonting i det här landet. Man måste alltid dubbelkolla allt och ändå hamnar man att springa runt som en yr iller när man blir skickad än hit och än dit. Ett enkelt "jag vet inte" skulle ha varit bättre än att de gissar. Nu ska jag dit imorgon igen, håll tummarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...