26 november 2009

Glögg och godis

På lunchen idag åkte jag till "skandinavienbutiken" Scandinavian Kitchen som ligger alldeles nära Oxford Circus. Där är alltid mycket folk som sitter och äter danska smörrebröd, tunnbrödsrullar, kanelsnurror, köttbullar med rödbetssallad osv. De har även en liten butik, som de nyligen förstorat, och man kan köpa allt från pyttipanna till Polly och nu i juletider glögg i olika styrkor, glöggkryddor, pepparkakor, you name it.
Jag och Steve ska på pokerkväll hos Terry, Suss före detta pojkvän. Som tur är skildes de som vänner så vi kan alla träffas:-) Jag tänkte att blommor kanske inte är helt rätt att ge en man så istället beslöt jag att åka till SK på lunchen och se vad de hade. Nordisk mat är alltid populärt bland personer som haft turen att komma i kontakt med den på andra ställen än IKEA (fast jag älskar IKEA:s köttbullar):-) Det blev en flaska Blossa starkglögg spetsad med rom och en påse Mariannechoklad. Det borde nog få fart på kvällen och spelandet:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...