28 november 2009

Fullt program

En tjej skulle komma och kolla lägenheten kl 1 idag och vi spenderade tiden fram till det att sätta den i topp skick. Inte för att vi hunnit stöka till den sedan den föregående visningen för två dagar sen, men kvinnor är mer kräsna så det måste se fräscht och fint ut.

Steve berättade att hans kompis Duncan hade sagt att det finns två dofter som kan göra köparen mer intresserad, kaffe och nybakat. Jag hade planerat att baka första satsen lussebuller i helgen och tänkte, varför inte?!, alla sätt är bra utom dom dåliga. Jag tog bullarna ur ugnen 1 minut före 1 och sedan rymde jag till gymet:-) Det behövs inte två personer som följer besökarens varje rörelse.

Typiskt nog blev lussebullarna de mest misslyckade hittills, men iallafall doftade de rätt (och smakade)....jag satte till och med lite extra kardemumma i dem:-)

Steve hade redan smakat en när jag kom hem:-)

Jag vet inte om det var bullarnas förtjänst (jag vill ju gärna tro det;-)), men tjejen var nöjd över det hon såg, hon tog till och med ett foto av vardagsrummet och frågade en massa detaljerade frågor, det gör man ofta inte om man inte är intresserad. Hon hade redan sett ett antal "shared ownership" lägenheter i nybyggda hus men hon sa att de är jättesmå med kök och vardagsrum i ett. Vår lägenhet var den största hon sett. Det verkar som om de nuförtiden bygger så att de ska få inklämt så mycket människor som möjligt. Hon skulle se en annan på tisdag så nu får vi bara vänta och se.

Snart åker vi till Greenwich på pokerkväll. Vi tänker försöka ta vattenbuss dit, den lär stanna alldeles utanför Terrys hus och resan är trevligare än om man tagit tåget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...