14 november 2009

Ett par foton från förra lördag

När jag lämnade sjukhuset förra lördagen mötte jag upp med Ulrika och vi åt lunch/middag på den bästa turkiska restaurangen jag vet i London, Best Mangal i West Kensington. Maten är jättefräsch och portionerna är stora. Det finns två på samma gata, endast ca 200 meter från varandra. Jag retade Steve, som också älskar Mangal, efteråt genom att detaljerat beskriva vad vi ätit. Han fick vid den tidpunkten endast dricka genomskinlig vätska:-)Ulrika hugger in på turkisk pizza. Jag vald grillade kycklingbröstbitar som vanligtSenare på kvällen åkte vi in till city. Ulrikas favoritpub i London heter Interpid Fox och hon ville åka och ta en drink dit och "insupa" atmosfären. Stället är perfekt för de som gillar rock/metal/punk. Vill man smälta in ska man helst klä sig i svart dock. Jag såg och hörde ett par långhåriga finska hårdrockare där också så puben är uppenbarligen välkänd:-) Efter en drink på "foxen" gick vi vidare till en irländsk pub i Covent Garden, Porterhouse. Förutom sitt eget öl säljer de även hundratals andra ölsorter, däribland Lapin Kulta. Flera dagarna i veckan har de mycket bra cover band som spelar på nedre våningen. Inredningen är jättefin med en massa mässingsdetaljer. Ett ställe som verkligen är värt ett besök, speciellt om man gillar öl:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...