4 november 2009

Bankaffärer

Jag har nu suttit 45 minuter på telefon med en hjälpsam kvinna från min banks avdelning för kortbedrägerier. Jag noterade förra veckan att det under en längre tid har gått ut ett specifikt belopp med cirka varannan veckas mellanrum från mitt konto, dessutom ska det ha lyfts med mitt kort. Det här har pågått under några månader men eftersom det "bara" rört sig om exakt 25.80 varje gång, och inte några iögonfallande belopp, så har jag inte noterat det när jag alltför snabbt gått igenom mitt bankkontoutdrag. I slutet av förra månaden hade jag dock haft mer utgifter än vanligt och fick börja hålla tillbaka och planera mina inköp och utgifter och det var då jag märkte det.

Jag har nu gjort en bedrägerianmälan och annullerat mitt kort. Jag ska få nytt om 3 - 4 dagar, något jag tvivlar på; dels för att postutdelarna har strejkat 2 dagar i veckan under de senaste 3 - 4 veckorna för att postverket vill genomföra en välbehövlig förbättring av hela systemet och dels för att det finns postsorterare som gärna stjäl brev som innehåller något som kan likna ett bankkort eller dubbelvikta födelsedagskort som "kan" innehålla pengar. Jag har förlorat 3!!! förnyade VISA-kort och 5!!! dubbelvikta födelsedagskort på posten. Det är för många för att vara en tillfällighet. Jag blir nuförtiden mer överraskad när något jag väntar på faktiskt kommer fram än att det inte gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...