24 november 2009

1 månad till jul...

och jag har inte köpt några julklappar ännu. Jag väntar fortfarande på att få mitt bankkort, har "bara" väntat i två veckor nu. Imorgon ska jag vandra iväg till banken igen och kolla om det kommit fram.

Annars har vi fått ett nytt bakslag gällande lägenheten som vi försöker köpa. Kvinnan på bostadsförmedlingen, som i lördags (och alla andra gånger) sa att det är ok om vi inte har möjlighet att genomföra köpet nu i december, sade idag att det kan hända att säljaren vill sätta lägenheten till försäljning igen om vi inte kan genomföra transaktionen i december. Hon sa det när hon ringde och frågade när vi kan träffa juristen och Steve sa att vi ju ännu inte sålt vår lägenhet så det är ännu inte aktuellt. Hon vet mycket väl vår situation och jag har inten aning om vad som flög i henne nu...kanske hon vill ha sin 3 % bonus före julen. Det känns lite så. Så var vårt humör under fryspunkten igen. Jag sade åt Steve i helgen att vår bostadssökning har gått för lätt, något kommer säkert att skita sig snart och voila!! Jag hatar när jag har rätt om negativa saker. Nå, skiter det sig så skiter det sig, vi är låsta till vi har sålt vår lägenhet. Hoppas killen som ska komma och kolla imorgon blir helt förälskad:-)

Jobbet är stressigt som bara den. Minns inte när jag senast haft så mycket att göra på jobbet under så "lång" tid, 2 veckor, Nå, det är övergående och snart åker jag hem för att fira jul!! Den 9 december är det företagets julfest. Företaget har alltid sina sommar- och julfester på onsdagar; för det första är det billigare för dem att hyra en bar/restaurang och för det andra dricker folk inte så mycket (lägre barnota för företaget) då de måste upp till jobbet på torsdag.

Så här livat har vi det också på våra fester:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...