15 oktober 2009

Sådärja, nu har jag tagit steget

Jag har länge varit sugen på att börja blogga men har varit tveksam eftersom det tar tid och ansträngning, speciellt om man vill ha en intressant blogg, och det vill man ju:-) Nå, eftersom jag gillar att läsa andras bloggar och att skriva så tänker jag nu göra ett försök.

Vem är jag då? Jag kommer från en liten svensktalande by i Österbotten, Finland, studerade på Hanken i Vasa, jobbade några år i Hesa och flyttade hösten 2003 till London för att studera ett år på South Bank University. Helsingfors började kännas lite litet och avlägset och jag ville uppleva något annat. Efter avslutade studier stannade jag kvar och jobbar nu på ett online-spelföretag och bor tillsammans med min engelska pojkvän Steve i sydvästra London. Vi har nu påbörjat den komplicerade processen att köpa hus/lägenhet och det kommer säkert att bli mycket om det framöver i bloggen. England är byråkratiskt till max och husköp är inget undantag, jag riktigt känner hur blodtrycket stiger bara vid tanken på allt som man måste göra:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...